Dnia 27.05. br. odbyła się kolejna edycja Rajdu Rowerowego Shimanko Kolarze vol. VI,  którego organizatorem jest PTTK Oddział Ziemi Jaworskiej, a komandorem nasz wychowawca i członek PTTK - Robert Mazurek. W rajdzie oczywiście uczestniczyli jego podopieczni z grupy IV DMOW Jawor, którzy jechali na rowerach bezpłatnie wypożyczonych od Starostwa Powiatowego w Jaworze. Tuż przed godziną 10:00 przyjechaliśmy na Dziedziniec Zamku Piastowskiego w Jaworze i czekaliśmy na kolejnych uczestników. Wraz z innymi uczestnikami rajdu, było nas 25 osób. Równo o 10:00 wyruszyliśmy w trasę kapliczkami i krzyżami pokutnymi. Najpierw do Piotrowic, następnie do Męcinki, a potem do Słupa, aby zwiedzić oprócz krzyży pokutnych - wspaniały Kościół Rzymskokatolicki pw. Wniebowzięcia NMP w Słupie. Potem udaliśmy się na nasz główny postój do Hoteliku nad zalewem, gdzie zregenerowaliśmy się, zrobiliśmy wspólne ognisko, zjedliśmy kiełbaski , świetnie spędzaliśmy czas oraz mięliśmy okazje przyglądnąć sie z bliska pięknemu autku oraz zobaczyć, jak jeździ. Na sam koniec pojechaliśmy na Zalew Słup, gdzie zrobiliśmy kolejne ognisko, pomoczyliśmy nogi w wodzie i obserwowaliśmy przyrodę ( wychowankowie kilkakrotnie znaleźli na swojej drodze jaszczurkę zwinkę, która wcale się ich nie obawiała). Pod koniec dnia udaliśmy się do Ośrodka, robiąc finalnie około 28 km. Był to jeden z ciekawszych historycznie i widokowo rajdów, który z pewnością utkwi wychowankom w pamięci.
W niedzielę, tj. 28.05. 2023 r. Robert Mazurek, wychowawca DMOW Jawor pojechał wraz z wychowankami z grupy IV  na kolejną wycieczkę rowerem, tym razem na ich prośbę, do Legnicy. Jechaliśmy przez Warmątowice, Kościelec, a wracaliśmy przez Kozice, Winnicę oraz Słup i uwaga.. zrobiliśmy 60,5 km poznając trochę historii regionu, a także spędzając czas na łonie natury przy ognisku z kiełbaskami, czy choćby grając w piłkę nożną. Nie było łatwo, biorąc pod uwagę długość trasy oraz to, że dzień wcześniej byliśmy na rajdzie rowerowym, ale daliśmy radę i cało, i zdrowo dotarliśmy do Ośrodka.

P.S. myślimy o kolejnej wycieczce rowerowej 04.06.2023. A kolejny rajd rowerowy organizowany przez PTTK Oddział Ziemi Jaworskiej już 10 czerwca.