- Do obsługi osób potrzebujących pomocy przy załatwieniu spraw w urzędzie wyznaczony jest jeden pracownik. W przypadku jego nieobecności, zastępuje go inny wskazany pracownik. Rekomenduje się wskazać dwóch pracowników pełniących zastępstwo.
- Pracownicy administracyjni ośrodka są włączeni do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, jako wsparcie pracownika wyznaczonego (przywitanie, wypełnienie dokumentów, udzieleniu podstawowych informacji, asysta w momencie oczekiwania na przybycie pracownika wyznaczonego).
- Pracownik wyznaczony, pracownicy go zastępujący oraz pracownicy pkt.2 przechodzą szkolenie w zakresie savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
- Informacja o możliwości skorzystania z pomocy przez osoby, które jej potrzebują oraz o danych, jakie muszą się znaleźć we wniosku o zapewnienie pomocy umieszczone są:
- na głównej stronie internetowej UMWD: www.mowjawor.pl w zakładce Niepełnosprawni;
- na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.mowjawor.pl;
Informacja odnosi się do zakresu pomocy, wskazuje na dane kontaktowe pracownika wyznaczonego (telefon, e-mail).
Informacja zamieszczona jest w formie pisemnej przy użyciu łatwego języka.
Dodatkowo w holu głównym Dolnośląskiego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Jaworze umieszczone są tablice informujące o możliwości skorzystania z pomocy (podane dane kontaktowe osoby wyznaczonej).
Przed wejściem głównym do ośrodka znajduje się dzwonek wzywający. Obsługą dzwonka zajmuje się pracownik administracyjny (parter w budynkach przy ul. Legnickiej 16), który przywołuje pracownika wyznaczonego, w momencie, gdy jego pomoc jest potrzebna.
- Zakres pomocy świadczonej przez:
- pracownika wyznaczonego:
- asysta w dotarciu z samochodu do ośrodka i z powrotem;
- asysta podczas załatwienia sprawy w ośrodku;
- pracowników pkt 2:
- asysta i pomoc w dostaniu się do budynku (ul. Legnicka 16);
- asysta podczas oczekiwania na pracownika wyznaczonego;
- udzielenie podstawowych informacji odnośnie pracy ośrodka i zakresu pomocy świadczonej przez pracownika wyznaczonego;
- pracownika wyznaczonego:
- W przypadku:
- asysty w dotarciu do ośrodka - zamówienie składa się, z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem;
- asysty przy załatwianiu sprawy w ośrodku – zamówienie składa się, z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, chyba, że asysta wymaga:
- pomocy tłumacza języka migowego – pomoc będzie zrealizowana jak najszybciej, maksymalnie w terminie 3 dni od zamówienia;
- pomocy przy użyciu innych form wsparcia wskazanych we wniosku – pomoc będzie realizowana jak najszybciej, maksymalnie w terminie 7 dni od zamówienia.
- We wszystkich przypadkach z wyłączeniem Sekretariatu, zamówienie odbywa się poprzez złożenie wniosku do osoby wyznaczonej. Wniosek sporządza osoba wyznaczona. Wniosek zawiera: dane kontaktowe osoby, preferowaną formę kontaktu oraz wskazanie oczekiwanej formy pomocy. Wniosek można złożyć wykorzystując formy komunikowania się na odległość (mail, telefon, sms, e-puap), pocztą lub osobiście.
- Pomoc przysługuje wszystkim osobom, które jej potrzebują.