GALERIA:

20 kwietnia br. była brzydka pogoda, dlatego X edycja rajdu rowerowego Shimanko Kolarze została przełożona na 18 maja 2024 roku, i nie mogło w niej zabraknąć wychowanków DMOW Jawor, a dokładniej grupy III. Już o godzinie 9:40 byliśmy na Dziedzińcu Zamku Piastowskiego w Jaworze, gdzie o godzinie 10:00 miał wystartować rajd. Rajd, który miał liczyć ok. 30 km w obie strony. Tylu też zgromadziliśmy uczestników rajdu. Najpierw przez Zębowice, jechaliśmy do Mściwojowa, ale po drodze mieliśmy przerwę, gdyż złapaliśmy „kapcia” na jednym z rowerów. Po sprawnej wymianie dętki i podreperowaniu opony, udaliśmy się do Targoszyna, aby podziwiać Pałac Rihtofenów wraz z zabudową folwarczną, którego obecnym właścicielem jest Fundacja Marysieńka. O jego historii opowiadał pracownik Muzeum Regionalnego w Jaworze, pasjonat m.in. Dolnego Śląska oraz turystyki rowerowej Pan Piotr Kądziołka oraz Prezes Fundacji Marysieńka, Pan Łukasz Jurek, jak i Prezes PTTK Oddział Ziemi Jaworskiej, Pan Leszek Drabczyk. Na koniec zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie pod wspaniałym platanem klonolistnym i udaliśmy się do kolejnej miejscowości, tj. do Rogoźnicy, gdzie w parku czekał na nas Sołtys Rogoźnicy, Pan Paweł Gołąb. Naszą przygodę z Rogoźnicą rozpoczęliśmy od zwiedzania Kościoła Rzymskokatolickiego Pw. Matki Boskiej Różańcowej, a następnie wróciliśmy do parku, aby na specjalnie dla nas przygotowanym miejscu, móc upiec sobie kiełbaski oraz odpocząć. Tuż przed nadchodzącym, przelotnym deszczem, udaliśmy się do niedostępnego na co dzień do zwiedzania – Kościóła pw. św. Ap. Szymona i Judy Tadeusza. Tam o jego historii opowiedział Sołtys Rogoźnicy, Pan Paweł Gołąb. Drogę powrotną mieliśmy taką samą, ale wychowankowie DMOW Jawor "zahaczyli” jeszcze o zbiornik wodny w Mściwojowie, gdzie ponownie zrobili sobie ognisko i upiekli kiełbaski. Mimo zmiennej aury, udało nam się całym i suchym dojechać do Ośrodka i już czekamy na kolejną, czerwcową odsłonę rajdu rowerowego Shimanko Kolarze!!Serdeczne podziękowania dla Starostwa Powiatowego za możliwość bezpłatnego wypożyczenia rowerów, Panu Łukaszowi Jurka -  Prezesa Fundacji Marysieńka za możliwość zwiedzania Pałacu Rithofenów, Panu Pawłowi Gołębia, za profesjonalne przyjęcie całej naszej grupy oraz oprowadzanie po obu kościołach w Rogoźnicy oraz dla Piotra Kądziołki, który układa trasy rajdów oraz opowiada o ciekawych historycznie miejscach.